Având o origine modestă, părinții fiind simpli intelectuali, respectiv profesor universitar și cercetător științific, Ion Brad și-a descoperit doar de câțiva ani talentul de inventator și designer de produs, el fiind de profesie inginer metalurg.

Pasionat de inginerie, angrenaje, magneți și ecologie, a început prin a concepe mecanisme menite să ajute la conservarea energiei și ulterior a trecut la testarea unor idei noi de echipamente producătoare de energie verde.

Afacerea în care era deja implicat, de distribuitor echipamente de produse de iluminat cu LED i-a pus la dispoziție produsele care l-au inspirat să înceapă un nou capitol din viața sa, acela de designer de produs.

Primele idei au combinat tehnologia LED cu pasiunea față de angrenajele cu magneți. Rezultatul a fost unul neașteptat: ramele Chameleon. Aceste rame, realizate din mdf brut si furniruit își schimă înfățișarea în funcție de dorința posesorului. Măștile exterioare sunt atașate cu magneți și pot fi personalizate.

Marea cotitură a venit însă atunci când a descoperit pluta în toată splendoarea ei. Deși inițial a lucrat cu plută simplă, în role, pentru conturul ramelor Chameleon, descoperirea plutei decorative, a pielei și tapetului de plută a dat naștere unor noi începuturi.

Practic din afinitatea legată cu acest material și din dorința de a reinventa și îmbunătați produse clasice au apărut gamele actuale de produse Home&Deco și Fashion. Acestea sunt o îmbinare perfectă de design și inginerie. Nu mai vorbim de aspectul eco-friendly datorat tot plutei.

Puțini oameni știu că pentru producerea acesteia nu se taie copaci și  că poate fi prelucrată în atât de multe și diferite moduri. Utilizarea ei este foarte în vogă în Vest, unde PETA (People for Ethical Treatment of Animals) de exemplu o consideră noul Black în modă.

Astfel a apărut brandul BRADES (adică Brad design pe scurt), care a înglobat toate produsele imaginate de Ion Brad în alte variante decât cele cunoscute (cravate, cutii de șervețele, suporți de pahare, organizatoare de birou, port cărți de vizită, abajururi).

Întreaga serie de produse a avut o evoluție galopantă, dacă ne gândim că povestea a început cu doar 2 ani în urmă. Evoluția acestora nu se oprește însă aici, ele trecând printr-un proces continuu de transformare și îmbunătățire, nemaivorbind de ideile noi care vin și vin și vin necontenit.

 

 

Instagram20